Lesson89:「私は反対です」と伝える

Lesson89

「私は反対です」と自分の意見を伝える表現。

「私は反対です」と伝えるには?

⇒ I'm against it.

 

※against = (提案・行為など)に反対して

※"it"の部分を置き換えて、I'm against that idea.(私はその意見に反対です)ということもできる。

※I disagree. / I don't agree. との違い

 意見に反対する I disagree. / I don't agree.

 行動に反対する I'm against it.

例:I'm running 30 miles with a broken leg.(骨折した足で30マイル走るわ)

  →I'm fully against it.(完全に反対します)

☆ 「私は賛成です」= I am for it.

☆「あなたは賛成それとも反対ですか?」= Are you for or against it?

 

 

<ストーリー>耳コピなのでかなり不正確です(???は聞き取れなかった部分)。緑部分は正確です。

 

Sho: Hey, Dion!

Dion: Hold on! What's up?

Sho: On Valentine's Day our landlady gave us some chocolates. Remember?

Zazch: Yeah, they were really good.

Sho: So, we should give her some sweets on White day.

Dion: Good idea.

Zach: How about this? First, we get some white tuxedos. 

Sho: Tuxedos?

Dion: And bouquet of white roses are big one!

Zach: Also, we need to get some white Japanese sweets as a present!(さらに 白い日本のお菓子もプレゼントしよう) How about Daifuku?

Dion: Yes! That's perfect! What do you think of our plan, Sho?

Sho: I'm against it. We don't have enough money for that right now!

 

 

NHK即レス英会話

出演者:イギリス出身のハリー杉山さん、アメリカ出身のアダムス亜里咲さん