Lesson82:「私も入れてください」

Lesson82

「私も入れてください」と言うには?

⇒ Let me join you.

 

※ Let me +動詞の原形 = 私に~させてください

※ join = ~に加わる、参加する

※ me のところを他の単語に変えていうこともできる。

 例:Let us join you.(私たちも入れてください)

 

 

<ストーリー>耳コピなのでかなり不正確です(???は聞き取れなかった部分)。緑部分は正確です。

 

Sho: I'm home. Hey, Dion.

Dion: Hi, Sho.

Sho: What are you doing?

Dion: I'm plannig something. Today, I happened to meet one of Zach's friend. We talked about Zach. He still seems depressed.

Sho: I see. Because he heared about Victoria's boyfriend.

Dion: Exactly. I want to throw a surprise party to cheer him up.(彼を励ますためにサプライズ・パーティーを開きたいんだ)※throw a party = パーティーを開く

Sho: That's a great idea! Let me join you.

Dion: Sure! Actually I need your help.

Sho: Hey, He's back. Hi, Zach! Did you have a good day today?

Zach: Hey, guys.

Sho: He definitely needs a cheer up party.

 

 

 

NHK即レス英会話

出演者:イギリス出身のハリー杉山さん、アメリカ出身のアダムス亜里咲さん