Lesson14:どうだったかを尋ねる

Lesson13

「どうだった?」と気になる出来事の成り行きを聞きたいときに使えるフレーズ。

どうだったかを尋ねるには?

⇒ How did it go?

 

※デートやテスト、プレデンテーション等、相手が参加したり取り組んだ事柄についてどうだった?と聞く表現。

※How did the test go? (そのテストどうでしたか?)

※How did the interview go? (インタビューどうだった?) 

※How did audition go? (オーディションどうだった?)

 

☆ How did it go? と言われたときの返し方

    ・うまくいったとき

 It went perfectly. (うまくいったわ)

    It went fantastically. (信じられないくらいうまくいったわ)

    It went well. (いい感じだったよ。 / うまくいったよ)

   ・うまくいかなかったとき

 It didn't go well. (うまくいかなかったよ)

 It didn't go very well. (最高ではなかったよ) 

 

 

<ストーリー>耳コピなのでかなり不正確です(???は聞き取れなかった部分)。緑部分は正確です。

Hannah: Sorry, I'm late.

Miku: Don't worry about it. Were you talking with Kazu?

Hannah: Yeah.

Miku: So, how's your first japanese boyfriend?

Hannah: Miku, I ??? his my boyfriend.

Miku: What dou you mean? You went on your first date last night, didn't you? 

         (昨夜初めてのデートだったんでしょ?)

Hannah: Well, yeah...

Miku: How did it go?

Hannah: It was fun. We went to a fancy restaurant for dinner,

              and then we took a walk along the beach...

Miku: That's so romantic. So did he ask you to be his girlfriend? 

Hannah: That's the problem. He didn't!

Miku: What? He didn't? I can't believe it!

 

NHK即レス英会話

出演者:イギリス出身のハリー杉山さん、アメリカ出身のアダムス亜里咲さん